Τη χάσαμε τη σαιζόν πατριώτη

Posted: 01/05/2014 in Uncategorized

Image

Κάποιος πρέπει να πει στον υπουργό Πολιτισμού Πάνο Παναγιωτόπουλο ότι η επέκταση του ωραρίου από τον Απρίλιο έως το τέλος της τουριστικής περιόδου, η διπλοβάρδια δηλαδή, που επιτρέπει τη σωστή λειτουργία μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, δεν είναι κάποια σοφή κίνηση που έχει το δικαίωμα να εξαγέλλει ως πρωτοβουλία. Είναι υποχρέωση κάθε υπουργού Πολιτισμού και γίνεται κάθε χρόνο. Όχι μόνο σε 30 μουσεία υψηλής επισκεψιμότητας σε όλη τη χώρα, όπως ο ίδιος είπε κατά τη συνάντησή του με την υπουργό Τουρισμού κ. Ολγα Κεφαλογιάννη. Σε όσο το δυνατόν περισσότερα μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Εστω και αν αυτά δεν καλύπτονται από τους επισκέπτες των κρουαζιερόπλοιων για τους οποίους φαίνεται πρωτίστως να ενδιαφέρονται αμφότεροι οι υπουργοί…

Και καλά μέχρι τον Ιούνιο, που θα έχει τους πόρους της Ελληνικής Προεδρίας ΣΤΗΝ Ευρωπαϊκή Ενωση, χάρη στους οποίους θα είναι στοιχειωδώς ανοιχτά τα μεγάλα μουσεία, τουλάχιστον. Υστερα; Στην καρδιά του καλοκαιρού; Εχει εξασφαλίσει ότι το υπουργείο Οικονομικών θα επιτρέψει την πρόσληψη εποχικού προσωπικού; (Αλλά ξέχασα, υπάρχουν και οι ΜΚΟ που προσλαμβάνουν με 450 ευρώ και μετά αργούν να πληρώσουν…)

Κάποιος, επίσης, να του πει πως το ελεύθερο WiFi δεν αποτελεί πανάκεια. Αν ο επισκέπτης- και δη ο νεαρός- δεν βρει μέσω του ελεύθερου Wi Fi ηλεκτρονικές ξεναγήσεις, πληροφορίες και άλλες παροχές στο διαδίκτυο από το υπουργείο και το μουσείο που επισκέπτεται, δεν το χρειάζεται. Η νεολαία έχει το δικό της πρόγραμμα στα smartphone και μέσω αυτού είναι συνδεδεμένη. Αν δεν της δώσει κάτι χρηστικό και χρήσιμο το υπουργείο, σε τι ακριβώς θα χρησιμοποιεί την παροχή; Στο να μπαινοβγαίνει στα social media και τα chatroom μέσα στο μουσείο;

Επομένως, ας κάνει πρώτα προγράμματα αυτόματων ξεναγήσεων και πληροφοριών και μετά βλέπουμε. Με τα δικά του λόγια, αφού «συμφώνησαν να μελετήσουν τη δυνατότητα σχεδιασμού εφαρμογών (applications), που θα επιτρέπουν την εικονική ξενάγηση των υποψηφίων επισκεπτών» ας το κάνουν και ας δημιουργήσουν τις εφαρμογές. Διότι αυτό δεν γίνεται στο πόδι, ούτε είναι θέμα μηνών να υλοποιηθεί. Θέλει χρόνο και χρήμα. Το όραμα προϋποτίθεται.

 Επίσης, ας πλημμυρίσει τα πωλητήρια του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων με πωλητέα και (ξανα)βλέπουμε. Διότι παρότι ανακοινώνει ότι σχεδιάζεται «η αναμόρφωση των πωλητηρίων των μουσείων με περισσότερα και βελτιωμένα προϊόντα, ακριβή αντίγραφα αρχαίων εκθεμάτων, αλλά και σύγχρονα αναμνηστικά και χρηστικά αντικείμενα» και πάλι δεν προλαβαίνει. Τη χάσαμε τη σαιζόν πατριώτη, που θα έλεγαν και στη γνωστή διαφήμιση. Ενώ θα μπορούσαμε να είχαμε μεγάλες επιτυχίες σε αυτό τον προνομιακό για την Ελλάδα χώρο.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s